Come candidarsi

Attualmente Fondazione Edu prende in considerazione solo “referred candidates”: studenti pre-selezionati e presentati da partner già attivi nei diversi Paesi. Nei prossimi anni Fondazione Edu intende ampliare e diversificare le modalità di candidatura, stringendo accordi in loco con specifici Atenei, affidando parte del processo di selezione a collaboratori direttamente presenti sul territorio, e aprendo ad alcune opportunità di “auto-candidatura”. Per ulteriori informazioni, scriveteci.

How to apply

Fondazione Edu is currently considering only “referred candidates” which are pre-selected students submitted by partners already working in the target countries. In the next years Fondazione Edu intends to extend and diversify the applying rules, by signing agreements with specific universities and by entrusting part of the selection process to experts based in the area, as well as opening some opportunities for spontaneous applications. For more information, please contact us.